Jouw klanten zijn op zoek naar een product. En jij biedt een product aan, 1+1 = 2 :).
In de praktijk ligt het zelden zo simpel. Wanneer mensen producten of diensten aanschaffen, speelt identiteit een rol. Identiteit is een veelomvattend begrip en op
verschillende manieren heel belangrijk voor je bedrijf. Niet alleen de identiteit van je (ideale) klant is belangrijk, dat van je bedrijf is dat ook!
Mensen hebben een verlangen om zich te associëren met producten / merken / diensten / mensen die bijdragen aan een bepaalde uitstraling die voor hun belangrijk is. Die uitstraling is vaak gelinkt aan een behoefte om bij een bepaalde groep mensen te horen.
Dit wordt vaak geassocieerd met pubers die bij het juiste clubje willen horen, maar ook voor volwassenen speelt dit nog steeds een rol.
Daarom is het belangrijk om voor jouw merk een sterke identiteit te hebben: Een herkenbaar profiel!
Denk hierbij aan consistentie over alle kanalen. Het is belangrijk dat je overal jouw identiteit uitstraalt. En ook heel belangrijk: Dat dit aansluit op wat jouw doelgroep
zoekt.
Veel mensen denken bij identiteit aan de huisstijl, het verhaal van een bedrijf, of de onderscheidende kenmerken. Maar identiteit gaat voor ons veel verder dan dat. Het gaat om wat je uitstraalt, wat je doet, wat je zegt, en waar je voor staat. Alles wat een klant van jouw bedrijf te zien krijgt, draagt bij aan jouw identiteit.
Je hebt dus wellicht al een logo, een website en visitekaartjes. Maar dan ben je er nog niet! Dit zijn allemaal onderdelen waarmee je laat zien waar jouw bedrijf voor staat. Al deze dingen dragen
bij aan jouw identiteit en hangen dus ook samen!
De identiteit van jouw bedrijf vormt de basis voor je marketing en communicatiestrategie. Als je een sterke identiteit hebt ontwikkeld, kun je daar jouw marketing en communicatie op afstemmen. Je weet moeiteloos de juiste toon, beelden en kleuren te kiezen! Niet alleen maakt dit het werk aan je marketing strategie makkelijker, het is ook effectiever!
Het is onmogelijk om helemaal niets met je identiteit te doen! Alle interactie met je klant, zowel online als offline, draagt bij aan het beeld van je bedrijf. Wil je dit zelf in de hand hebben? Dan is het tijd om met je identiteit aan de slag te gaan!
Wij hebben een whitepaper geschreven die je op weg helpt met jouw identiteit!
Vul je gegevens hieronder in en als onderwerp 'Identiteit' en ontvang de whitepaper.