
Ik heb gewerkt en ben onderweg naar huis. Ik rijd de straat in waar ik woon. Als de zon schijnt, zijn er altijd kinderen in de straat te vinden. Ze spelen verstoppertje en zoeken elkaar. Het is een spel van zoeken en gevonden worden. Met Pasen doen we hetzelfde. We verstoppen eieren en we laten deze zoeken. Uiteindelijk worden vaak alle eieren gevonden. Hetzelfde geldt voor verstoppertje: Vroeg of laat worden alle kinderen gevonden. Of springen tevoorschijn.
Als je een website hebt, begint ook het spel van zoeken en gevonden worden. Je wilt je publiek bereiken en vergroten. Alleen zijn de spelregels anders:
1. Jij probeert je niet verstoppen. Je wílt juist gevonden worden.
2. Degene die jou moet vinden, is helemaal niet naar jou op zoek.
Natuurlijk zijn er mensen die jouw bedrijf al kennen, en wel naar jou op zoek zijn. Maar de mensen die jouw bedrijf niet kennen.. Die zijn ook helemaal niet op zoek. Niet naar jou specifiek in ieder geval. Ze zijn vaak op zoek naar een dienst, informatie of een manier om hun probleem op te lossen. De redenen zijn uiteenlopend. En terwijl zij zoeken naar iets, probeer jij juist gevonden te vonden. Terwijl je staat te zwaaien en vlag uithangt, glimlacht de zoeker. En zoals in een vervelende droom, blijken ze te lachen naar iemand die achter je staat. Zij hebben hun oplossing gevonden. Zonder te weten dat jij er bent!
GEVONDEN WORDEN!
Gevonden worden is essentieel. Of je een blog hebt, een klein bedrijf of een groot bedrijf. Gevonden worden betekent meer website verkeer, meer klanten, meer engagement. Natuurlijk moeten je content en je diensten goed zijn. Maar: Als je niet gevonden wordt, zal niemand daar gebruik van maken. Gevonden worden is niet de makkelijkste taak. Maar wel een hele leuke! Er zijn zoveel methodes die je kunt toepassen. Allemaal afhankelijk van jouw doel. Want vergis je niet: Gevonden worden is meer dan SEO!
Gevonden worden begint bij weten door wíe je gevonden wilt worden. Als je vlees verkoopt, behoren vegetariërs wellicht niet tot je doelgroep. Verkoop je vrouwenkleding? Focus je dan niet op kinderen. Naast het bepalen van je doelgroep, bedenk je ook een strategie. Een strategie voor je website, social media en campagnes. Zorg dat je zichtbaar bent voor jouw doelgroep. Maar ook: Denk na over je boodschap.
Ben jij klaar om gevonden te vonden? En kun je wat hulp gebruiken? Mail dan naar info@morse-digital.nl