
Nieuwe klanten vinden, of gevonden worden door nieuwe klanten kan best wel lastig zijn. Er zijn heel veel methodes die je kunt inzetten om je sales te verhogen. Vandaag focussen we op de waarde van e-mailmarketing voor jouw bedrijf. Heb je veel leads, maar vind je het lastig om te zorgen dat zij ook daadwerkelijk klant worden? Of heb je een e-maillijst, maar behaal je nog geen optimaal resultaat met jouw mailings? In welke fase je ook bent: E-mailmarketing is een krachtig instrument. Als je het goed leert te gebruiken, helpt het jou zeker op weg naar nieuwe klanten! Ben je benieuwd hoe? Blijf dan lezen!
PERSOONLIJK
Een e-mail kan heel persoonlijk zijn! Veel persoonlijker dan veel vormen van adverteren. Iemand die al kennis heeft gemaakt met jouw bedrijf en je een e-mailadres toe vertrouwt, kun je met e-mailmarketing persoonlijk benaderen. Ik bedoel hiermee niet dat je ieder contact uit je contactenlijst een unieke e-mail moet sturen. Dat zou, afhankelijk van de grootte van je mailing lijst, heel veel werk zijn.
E-mailmarketing geeft je wel de kans om mails op een persoonlijke manier in te richten. Denk bijvoorbeeld aan personalisatie (het gebruiken van de naam of andere informatie die je hebt in de mail) en mailing gekoppeld aan gedrag (Een e-mail sturen omdat iemand zich net heeft ingeschreven of juist omdat iemand eerder al eens iets heeft gekocht).
TIMING
Timing is heel belangrijk! Met e-mailmarketing kun je precies bepalen wanneer je welke lead of klant wilt benaderen. Dit heb je zelf in de hand! Als je jouw e-mail op het juiste moment stuurt, zul je veel meer succes behalen. Denk hierbij niet alleen letterlijk aan het tijdstip, maar ook aan de relatie die je al hebt opgebouwd met jouw klant of lead.
De dag en het tijdstip zijn belangrijk, stuur je e-mail op een moment dat jouw lezer ook de tijd en mogelijkheid heeft om ernaar te kijken. Daarnaast is het ook belangrijk om het type content te timen. Weet wanneer het tijd is om een salesaanbod te doen of wanneer het juist tijd is om je lead of klant nuttige tips en informatie te sturen. E-mailmarketing stelt je in staat om dit allemaal nauwkeurig vorm te geven & te automatiseren!
CONTEXT
In het verlengde van de 2 punten hierboven, noem ik ook context nog even apart. Bij vele vormen van adverteren neem je ook context mee: Je maakt een specifieke doelgroep voor iedere advertentie op basis van bijvoorbeeld leeftijd, woonplaats, gedrag etc. Hiermee zorg je dat de juiste mensen jouw advertentie zien. Het fijne is dat dit met e-mailmarketing ook kan! Omdat je specifieke lijsten kunt maken en mensen in groepen kunt indelen, stuur je heel gericht mailings naar bepaalde groepen.
Je neemt alle context mee die je hebt. Van het aantal mailings dat iemand al heeft gekregen, hoe vaak iemand je e-mails opent, hoe lang jouw lead jou al kent en nog veel meer! Omdat je met e-mailmarketing veel context kunt meenemen, zorg je ook dat jouw boodschap bij precies de juiste mensen terecht komt. Wat ervoor zorgt dat jij jouw leads nog beter kunt omzetten naar klanten!
ANALYSEREN EN AANPASSEN
Veel tools die je kunt gebruiken voor je e-mailmarketing geven je ook inzichten in het succes van jouw mailings. Het fijne is dat je op basis hiervan je e-mail strategie kunt blijven verbeteren. Het geeft je de mogelijkheid om te testen, maar ook om te bepalen wanneer het weer tijd is voor een nieuwe mailing.
Hoe meer informatie je hebt, hoe meer je kunt leren. En hoe meer jij weet, hoe eenvoudiger jij leads omzet naar nieuwe klanten. Met sterke teksten, een goeie timing en de juiste context.
Ben jij er klaar voor om meer klanten binnen te slepen met e-mailmarketing? Dat komt goed uit! Onze workshop e-mailmarketing is nu in de aanbieding, meld je snel aan!